1. Piloti in sistem CFA
2. Incluziuni rigide
Incluziunile rigide reprezinta un nou concept in cadrul tehnicilor de imbunatatire a terenurilor slabe, sensibile la umezire, compresibile, cu capacitati portante scazute, in care tehnologia pilotilor insurubati de Waal, isi gaseste o pozitie confortabila prin avantajele prezentate. Aceste incluziuni sunt utilizate, indeosebi, in cazul incarcarilor uniform distribuite (silozuri, rambleuri de drumuri, autostrazi, fundatia turbinelor eoliene, radiere etc.).
Avantajele tehnologiei:
- capacitatea portanta marita prin frecare laterala marita, coroborata cu reducerea lungimii si / sau a diametrului
- adaptabilitatea la conditiile de teren
- minimizarea pamantului evacuat din foraj
- reducerea consumului de beton
- executia fara vibratii
- controlul, in timp real, asupra integritatii si calitatii pilotului
- productivitate foarte mare
3. Piloti insurubati
4. Piloti de indesare
5. CPT – Teste sondex
TEHNOLOGIA CPT
Procedura de testare utilizeaza o instalatie hidraulica cu ajutorul careia se asigura patrunderea continua, prin presare, a tubulaturii standardizate, cu o viteza constanta de 20mm/s.
Pe masura ce inainteaza tubulatura, la capatul careia se gaseste un con metalic, la intervale de 1-5 cm se fac masuratori al urmatorilor parametri:
- rezisteta pe varf
- frecare laterala
- presiunea apei din pori
- inclinare
Cu ajutorul acestor parametri masurati se pot obtine prin relatii empirice si alti parametri cum ar fi: gradul de indesare, greutate volumica, modul de deformatie edometric, unghi de frecare interioara, rezistenta la forfecare nedrenata dar si litostratigrafia pamantului.
Avantaje:
- furnizarea de date in mod continuu
- durata redusa de executie
- rezultate neinfluentate de operator
- baza teoretica de iterpretare foarte solida
Utilajul detinut de compania noastra aplica o forta de 200kN si este dotat cu prajini de 36mm si 44mm, putand fi folosit si pentru testele cu dilatometrul plat – Marchetti.